Om mig

Mitt namn är Amelie. Jag är en tjej på 14 snart 15 år. Jag har en ponny som heter Soraya som den här bloggen kommer handla om. Den kommer mest stå om ridning men också om annat.

fredag 1 januari 2010

Första inlägger

Första inlägget!

Nu är det ett nytt år ju, det inleder jag med att ligga i någon slags magsjuka men också med att starta den hära bloggen. Jag har försökt haft blogg tidigare men det har inte funkat. Nu tar jag nya tag och försöker blogga så ofta jag kan.

Jag kanske ska ta och skriva lite om vad den här bloggen handlar om. Amelie är jag som skriver och det kanske är ganska uppenbart. Jag är 14 år blir 15 i juni, hästintreserad är jag ju också såklart. Att umgås med mina vänner är också något jag gör mycket, men så har man dom bästa vännerna i världen så.

Jag bor i ett hus utanför Enköping, med min mamma, pappa och lillebror. Sen har jag ju också fyra storesystrar som har flyttat. Hemma har vi två marsvin, 1000 fiskar och en råtta i en av skrubbarnas vägg. Några meter bort ligger grannens stall, där har jag och mamma våra hästar. Soraya som är min ponny sen fem månader tillbaxs och Coeur De Lion (Leo) som är mammas Arab. Vi har nog det mysigaste stallet man kan ha. Slittet, gammalt och smutsigt. Men det är allt omkring som är så bra. Alla tjejer som rider där. Felicia (som fotat bilden högst upp) rider Melissa. Rebecca rider Akleja. Emelie rider Herklules och Cissi har Bambi.

Soraya får ett eget inlägg annars blir det låångt.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar