Om mig

Mitt namn är Amelie. Jag är en tjej på 14 snart 15 år. Jag har en ponny som heter Soraya som den här bloggen kommer handla om. Den kommer mest stå om ridning men också om annat.

söndag 3 januari 2010


Söndag


Idag så skulle jag , Soraya och Felicia m Melissa bli fotade av Sara Thorin. Så vi gick bort till ängen där vi började rida på Musse Pigg. För er som inte vet vad det är så är det en sak jag och Felicia gör på vintern. Det är en stor volt med mindre volter i. Men Sara frös så mycket så hon åkte hem. Men jag och Felicia fortsatte rida såklart.


Soraya var glad för det mästa. Men skaren gör henne så häääär trög. Det är jobbigt då man måste driva så mycket och hon lägger ner allt när hon tycker det är jobbigt. Sen när vi travar i gång så var hon skit fin i höger. Jag kunde behålla eftergiften och hon jobbade på. Vänster varv var och mycket svårare. Hon var stel och låst i hella vänster sida. Men efter ett tag så släppte det också . Duktig ponny.


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar