Om mig

Mitt namn är Amelie. Jag är en tjej på 14 snart 15 år. Jag har en ponny som heter Soraya som den här bloggen kommer handla om. Den kommer mest stå om ridning men också om annat.

fredag 1 januari 2010




Soraya






Soraya har jag inte haft så super länge. 5 månader och 5 dagar. Soraya är en ponny som både är envis och busig. Hon gillar både hoppning och dressyr. Hoppning blir det inte så jätte mycket av då jag är dressyr inriktad. Soraya är 13 år men blir 14 i maj. Hon är en imp.holland och förmodligen Whels/Andalusier. Hon är ca 137 så en c-ponny.




Soraya har blivit en riktigt rolig häst att rida då hon hela tiden utvecklas. Tsm så tränar vi för Katrin Berlin. Men nu på vintern så har vi inte ridit så mycket för henne. Soraya älskar att gå ut i skogen och blir då väldigt pigg och glad. Ibland så blir hon för glad och då får man ta man tag. Hon har två hastigheter, långsamt och snabbt. Bromsen fungerar väldigt bra men då så brukar man inte alltid få igång henne igen. Man kan stå på samma fläk i 5 min och hur man än försöker så rör hon inte en min. Men man är ju inte ponny för inget.



Högst upp (den lilla bilden) så är första bilden när hon kom och den åt höger från några dagar sen .
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar