Om mig

Mitt namn är Amelie. Jag är en tjej på 14 snart 15 år. Jag har en ponny som heter Soraya som den här bloggen kommer handla om. Den kommer mest stå om ridning men också om annat.

söndag 3 januari 2010


Lördag


Red ut med Felicia och Melissa. Vi hade som vanligt problem med att komma på vart vi skulle rida, det blir ofta så då vi inte har så mycket att välja på då mycket är upplöjt eller för tjock skare. Men vi kom på att vi hade sagt att vi skulle klättra lite oftare. Så först red vi till Lisselby och bort till skogen mott ängen och dammarna. Den skogen brukar vi bara rida igenom men vi red runt och kollade om det fanns några bra backar. Den bäst var i början det var inte så super brant men Soraya fick ta i. Men här där vi bor så är det helt platt..


Sen så i skogen så stannar Felicia och säger


- Amelie... ÄLGAR..3..4..7 :O

- Va?!


Haha det var bara 4 men dom gick i en klump så blev lite svårt att räkna. Sen så skyndade vi oss ut ur skogen . Hästarna såg dom inte men vi fick panik haha. Det hade varit jakt tidigare på dagen så dom hade vell kommit fram från sitt göm ställe.


Säger bara att 12- = SKIT kallt= Amelies tår fryser= Amelie blir handikapad och kan inte gå

Men Soraya och Melissa var glada och pigga hella tiden och det är alltid kul när jag och Felicia rider.


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar